Aktualności2023-04-12T15:36:16+02:00

Aktualności

Najnowsze informacje, zaproszenia na testy i imprezy czyli o Kozmo na bieżąco.

Projekt powstaje z prywatnych funduszy autora w związku z czym poszukiwany jest sponsor lub inwestor.
Zainteresowanych wsparciem tego projektu proszę o kontakt w celu udostępnienia oferty współpracy.

Projekt można również wesprzeć poprzez zakup cegiełki na zrzutka.pl. Oni już wsparli poprzez cegiełki:

Projekt również wspierają poprzez swoją pomoc:

2505, 2020

Prace wykończeniowe – dzień 54,5. (365,5.)

By |25.05.2020|Categories: Dziennik budowy|0 Comments

Postanowiłem wykorzystać działającą wiązkę od centralnego zamka i dorobić sterownik na pilota. Po zamontowaniu w drzwiach „nowych” oryginalnych zamków z opcją centralnego zamykania, które sprawdzałem kilka dni temu, zauważyłem błąd jaki popełniłem 3 lata temu – kotwy drzwiach są za głęboko zamontowane i zamki łapią na pierwszym stopniu a nie poprawnie na drugim. Oznacza to, że niestety znowu będzie trzeba zdjąć nadwozie i poprawić w podwoziu miejsca montażu kotw.

2205, 2020

Prace wykończeniowe – dzień 54. (365.)

By |22.05.2020|Categories: Dziennik budowy|0 Comments

Aby zamontować mechanizm wycieraczek szyby przedniej musiałem zrobić jeszcze drobną poprawkę. Wycieraczki działają i w końcu będą zbierać z całej szyby. Muszę tylko dobrać pióra wycieraczek odpowiedniej długości – na zdjęciach są stare pióra z Seicento.
Dodatkowo poprawiłem jeden detal w tylnej klapie i nagwintowałem drążek zmiany biegów aby móc zamontować gałkę z Malucha – to takie moje nawiązanie do pierwszego auta jakim jeździłem ;-)

1905, 2020

Prace wykończeniowe – dzień 53. (364.)

By |19.05.2020|Categories: Dziennik budowy|0 Comments

Dzisiaj dużo różnych drobiazgów, którym nie robiłem zdjęć:
– sprawdziłem działanie zamków drzwiowych z opcją centralnego zamka;
– podregulowałem mechanizm opuszczania szyb i dorobiłem ograniczniki;
– przymierzyłem uszczelki na dach i tylną klapę.

1605, 2020

Poprawki w podwoziu – dzień 12,5. (363,5.)

By |16.05.2020|Categories: Dziennik budowy|0 Comments

Nie wspomniałem wcześniej, że przy pracach nad ramą pomocniczą tylnej klapy z Danielem, zrobiliśmy mocowania na dodatkowe lampy tylne zainspirowane Fordem RS200. Dzisiaj dorobiłem do nich dodatkową wiązkę. Zacząłem też tworzyć prosty „sterownik” do wycieraczek z Fiata Pandy, ponieważ są one zupełnie inaczej sterowane niż te z Seicento.

1205, 2020

Poprawki w podwoziu – dzień 11,5. (362,5.)

By |12.05.2020|Categories: Dziennik budowy|0 Comments

To był długi dzień w garażu. Najpierw zamontowałem podszybie z dolaminowanym rantem, którego brakowało. Dzięki podpowiedzi kolegi udało się rozwiązać bardzo duży problem z brakiem miejsca na normalny mechanizm wycieraczek, który kolidował ze zbiorniczkiem płynu hamulcowego umieszczonym bezpośrednio na pompie hamulcowej. Kolega podpowiedział rozwiązanie z seicento w wersji z ABSem, czyli zbiorniczek montowany obok pompy hamulcowej i połączony z pompą elastycznymi przewodami. Przymierzyłem dokładnie nowy mechanizm od fiata pandy (z racji wyginięcia już seicento następnym autem dawcą dla Kozmo będzie fiat panda drugiej generacji). Wszystko w końcu pasuje.
Z Danielem dokończyliśmy ramę pomocniczą tylnej klapy i jej zawiasy a także mocowania mechanizmu wycieraczek.

405, 2020

Poprawki w podwoziu – dzień 9,5. (360,5.)

By |4.05.2020|Categories: Dziennik budowy|0 Comments

Chcąc zrobić kolejne poprawki w szablonie dyfuzora dla Time Attack Customs zauważyłem, że coś jest nie tak z wysokością wydechu. Okazało się, że wkładając skrzynię biegów odwrotnie zamontowałem poduszkę pod nią. Trochę się musiałem namęczyć, żeby samemu ją przełożyć ale udało się. Przy okazji znalazłem kilka drobiazgów, które warto było jeszcze raz pomalować.

3004, 2020

Poprawki w podwoziu – dzień 9. (360.)

By |30.04.2020|Categories: Dziennik budowy|0 Comments

W końcu udało mi się poprawić mocowania czujników ciśnienia i temperatury oleju i podpiąć je do EMU. Niestety jeszcze nie jest idealnie i być może będę musiał wrócić do tematu. Starczyło też czasu na drobne przeróbki dużo mocniejszego lewarka od cinquecento tak aby pasował do linek z końcówkami od seicento. Lewarki z seicento mają plastikową podstawę i notorycznie łamią się – pół roku temu w trakcie kręcenia teledysku połamały się 2 sztuki…

2202, 2020

Wymiana skrzyni biegów i sprzęgła – dzień 0,5. (355,5.)

By |22.02.2020|Categories: Dziennik budowy|0 Comments

Seryjne sprzęgło 200 mm wytrzymało ok. 600 km jazdy po torze i zaczęło ślizgać się od 3. biegu. Zapadła decyzja o demontażu i wysłaniu do obicia kevlarem. Przy okazji zamienię się też z kolegą na skrzynie biegów. Ja mu dam swoją tzw. „s-kową” lub „z vana” z najdłuższymi możliwymi przełożeniami w rodzinie skrzyń biegów c514, a on mi da 6-biegową c514 ze zdecydowanie krótszymi biegami z fiata stilo.

1501, 2020

Rysunek od fana

By |15.01.2020|Categories: Instagram, News|0 Comments

Rysunek od fana. Coś pięknego ;) Dzięki Patryk ;-)

Tytuł

Przejdź do góry