Aktualności
Najnowsze informacje, zaproszenia na testy i imprezy czyli o Kozmo na bieżąco.
Projekt powstaje z prywatnych funduszy autora w związku z czym poszukiwany jest sponsor lub inwestor.
Zainteresowanych wsparciem tego projektu proszę o kontakt w celu udostępnienia oferty współpracy.
Projekt można również wesprzeć poprzez zakup cegiełki na zrzutka.pl. Oni już wsparli poprzez cegiełki:
Projekt również wspierają poprzez swoją pomoc:
Poprawki w podwoziu – dzień 9,5. (360,5.)
Chcąc zrobić kolejne poprawki w szablonie dyfuzora dla Time Attack Customs zauważyłem, że coś jest nie tak z wysokością wydechu. Okazało się, że wkładając skrzynię biegów odwrotnie zamontowałem poduszkę pod nią. Trochę się musiałem namęczyć, żeby samemu ją przełożyć ale udało się. Przy okazji znalazłem kilka drobiazgów, które warto było jeszcze raz pomalować.
Poprawki w podwoziu – dzień 9. (360.)
W końcu udało mi się poprawić mocowania czujników ciśnienia i temperatury oleju i podpiąć je do EMU. Niestety jeszcze nie jest idealnie i być może będę musiał wrócić do tematu. Starczyło też czasu na drobne przeróbki dużo mocniejszego lewarka od cinquecento tak aby pasował do linek z końcówkami od seicento. Lewarki z seicento mają plastikową podstawę i notorycznie łamią się – pół roku temu w trakcie kręcenia teledysku połamały się 2 sztuki…
Poprawki w podwoziu – dzień 8,5. (359,5.)
Szablon dyfuzora dla Time Attack Customs prawie gotowy. Na nim będzie wzorować się TAC. Uznałem, że wykonanie takie prostego szablonu będzie najprostszym sposobem na wytłumaczenie mojej wizji ;-)
Poprawki w podwoziu – dzień 8. (359.)
Podłoga docięta pod koła przednie i cała przynitowana, uff. Laminaty podciąłem tak, żeby patrząc od dołu były nad podłogą aluminiową. Zacząłem też robić szablon dyfuzora dla Time Attack Customs.
Poprawki w podwoziu – dzień 7,5. (358,5.)
Wywierciłem i zanitowałem 80 otworów po czym skończyły mi się nity a zostały jeszcze 42 otwory do wywiercenia i zanitowania 😉
Za to silnik odpalił od dotknięcia chyba w sumie po półrocznej przerwie.
Poprawki w podwoziu – dzień 7. (358.)
Długo odkładałem to na później aż w końcu dzisiaj zebrałem się w sobie i przygotowałem płaską aluminiową podłogę. Jutro zabieram się za nitowanie.
Poprawki w podwoziu – dzień 6,5. (357,5.)
Wiązki poukładane i solidnie zamocowane. Budując następne auto trochę inaczej je poprowadzę bo w tej chwili zrobiło się istne „kłębowisko żmij”.
Poprawki w podwoziu – dzień 6. (357.)
Czas zabrać się za poukładanie na nowo wiązki elektrycznej wewnątrz kabiny.
Poprawki w podwoziu – dzień 5,5. (356,5.)
Nowe customowe budżetowe zawieszenie tylne od Mj style jest już na miejscu a Kozmo na kołach ;-)
Wymiana skrzyni biegów i sprzęgła – dzień 1. (356.)
Sprzęgło obite kevlarem od MAKLAND i krótsza 6-biegowa skrzynia biegów zamontowane w Kozmo.
Wymiana skrzyni biegów i sprzęgła – dzień 0,5. (355,5.)
Seryjne sprzęgło 200 mm wytrzymało ok. 600 km jazdy po torze i zaczęło ślizgać się od 3. biegu. Zapadła decyzja o demontażu i wysłaniu do obicia kevlarem. Przy okazji zamienię się też z kolegą na skrzynie biegów. Ja mu dam swoją tzw. „s-kową” lub „z vana” z najdłuższymi możliwymi przełożeniami w rodzinie skrzyń biegów c514, a on mi da 6-biegową c514 ze zdecydowanie krótszymi biegami z fiata stilo.
Poprawki w podwoziu – dzień 5. (355.)
Przynitowałem pozostałe panele aluminiowe i z pomocą mojego garażowego współlokatora Filipa ponownie założyliśmy część laminatów.
Kozmo u Artura Rojka
A tak powstawał teledysk czyli „Making of” – kulisy jednego z kilku dni zdjęciowych.
Poprawki w podwoziu – dzień 4,5. (354,5.)
Nowe panele z aluminium wycięte i oszlifowane. Przynitowałem też większość z nich.
Rysunek od fana
Rysunek od fana. Coś pięknego ;) Dzięki Patryk ;-)
Kozmo u Artura Rojka
A oto i przyczyna rozebrania Kozmo do golasa – najnowszy teledysk Artura Rojka do utworu „Sportowe Życie” zapowiadającego nową płytę „Kundel”.
Zapraszam do oglądania ;-)
Poprawki w podwoziu – dzień 3,5. (353,5.)
Kolejna krótka wizyta w garażu poświęcona przygotowaniom do wycięcia nowych boczków, firewalla i podłogi z aluminum.
Poprawki w podwoziu – dzień 3,25. (353,25.)
Krótka wizyta w garażu na czyszczenie i malowanie ramy po wyciętej podłodze i malowanie nowej ramy pomocniczej klapy tylnej.
Kozmo na WOŚP
Zapraszam do licytacji przejażdżki za kierownicą KOZMO na Tor Łódź. Aukcja w ramach WOŚP ;-)
https://allegro.pl/oferta/zostan-kierowca-kozmo-8832936874
Poprawki w podwoziu – dzień 3. (353.)
Szczęśliwego Nowego Roku! ;-)
Wracamy do prac poprawkowych nad ramą pomocniczą do tylnej klapy.
Wesołych Świąt!
Coraz bliżej święta.. Zdrowych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia ;-)
I pamiętajcie – po procentach bezwzględnie nie siadamy za kierownik ;-)
Mycie podwozia
Dopiero dzisiaj domyłem podwozie Kozmo po tym jak zostało ubrudzone błotem w trakcie kręcenia teledysku.
Poprawki w podwoziu – dzień 2,5. (352,5.)
Dzisiaj skupiliśmy się z Danielem na dokończeniu zawiasów tylnej klapy ramy pomocniczej tylnej klapy.
Poprawki w podwoziu – dzień 2. (352.)
Gdy budowaliśmy podwozie Kozmo w 2008 i 2009 roku, poszliśmy na skróty i wspawaliśmy stalową podłogę, burty i ściankę grodziową. Wg moich obliczeń gdybym wykonał je z aluminium to zaoszczędziłbym jakieś 30–40 kg. Postanowiłem teraz wyciąć te stalowe ciężkie blachy i odzyskać te kilogramy. Niestety po całym dniu z dwiema szlifierkami w rękach moich i Daniela, poddaliśmy się po wycięciu 1/3 blach. Reszta niestety musi zostać stalowa w tym prototypie…
Poprawki w podwoziu – dzień 1. (351.)
Emocje po kręceniu teledysku już opadły. Czas się zabrać za poprawki. Dzisiaj mocowanie przednich lewych drzwi i nowe zawiasy tylnej klapy z ramą pomocniczą do której zamontujemy siłowniki. Dodatkowe kilogramy ale będzie to przydatny gadżet na wszelkich pokazach gdzie regularnie podnoszę do góry tylną klapę.