Dziennik budowy
Tutaj znajdziecie obszerną historyczną relację z prac nad prototypem Kozmo od najstarszego wpisu do najnowszego. Miłej lektury.
Projekt powstaje z prywatnych funduszy autora w związku z czym poszukiwany jest sponsor lub inwestor.
Zainteresowanych wsparciem tego projektu proszę o kontakt w celu udostępnienia oferty współpracy.
Projekt można również wesprzeć poprzez zakup cegiełki na zrzutka.pl. Oni już wsparli poprzez cegiełki:
Projekt również wspierają poprzez swoją pomoc:
Ruszyła strona projektu KOZMO
Zaczęła działać nasza domena www.KOZMO.pl i strona ruszyła a wkrótce i budowa auta. W tym miejscu będzie można śledzić postępy prac przy budowie prototypu. Będzie to bogato ilustrowany opis z każdego dnia spędzonego w garażu.
Zapraszamy już wkrótce.
Wielka wyprawa po materiały na ramę
Dwudniowa wyprawa na wschód po rury, kształtowniki i blachy niezbędne do budowy KOZMO zakończyła się sukcesem. Było sporo przygód ale udało się przywieść wszystko z firmy HENZEN. A wszystko dzięki nieocenionej pomocy Pawła Kopcia.
Jest dotacja!
Nasz projekt został nagrodzony w konkursie „Pomysł na własną firmę opartą na innowacjach/pracy naukowej”organizowany przez Wrocławskie Centrum Transferu Technologii.
Została przyznana nam dotacja umożliwiająca podjęcie prac nad budową prototypu.
Na tę chwilę czekaliśmy bardzo długo.
Stół montażowy – dzień 4.
Dzisiejszy dzień upłynął na przygotowaniu 100 uchwytów, za pomocą których profile przed spawaniem będą przykręcone na sztywno do stołu montażowego.
Prace nad ramą – dzień 2. (6.)
Spawanie dolnej części ramy.
Prace nad ramą – dzień 5. (9.)
Zakończyliśmy cięcie i łapanie rur do tylnej części ramy.
Prace nad ramą – dzień 6. (10.)
Przygotowaliśmy uchwyty montażowe pod przednią część ramy.
Prace nad ramą – dzień 7. (11.)
Po dłuższym weekendzie powróciliśmy do prac. Udało się przygotować i przyłapać połowę rur do przedniej części ramy.
Prace nad ramą – dzień 9. (13.)
Dzisiaj zostały przycięte rurki do bocznych wzmocnień.
Prace nad ramą – dzień 10. (14.)
Wszystkie siły zostały dzisiaj skupione na rozbiórce auta-dawcy. Zostało już tylko wyjąć silnik i skrzynię biegów na podnośniku. Również udało się przyśpieszyć prace nad ramą – zostały przygotowane uchwyty do montażu pałąków ramy. Niestety zdjęć nie ma z powodu awarii aparatu fotograficznego.
Prace nad ramą – dzień 11. (15.)
Dzisiaj udało się przygotować pałąki główny i boczne. Są to najtrudniejsze do spasowania elementy ramy.
Prace nad ramą – dzień 13. (17.)
Ostatnie rurki wycięte. Rama gotowa do końcowego spawania.
Prace nad ramą – dzień 14. (18.)
Spawanie idzie w dobrym tempie bez problemów. Udało się zespawać połowę ramy.
Prace nad ramą – dzień 15. (19.)
Prace spawalnicze posuwają się do przodu. Została już tylko tylna część ramy do pospawania.
Prace nad zawieszeniem – dzień 1. (21.)
Rozpoczęliśmy pracę nad zawieszeniem do auta. Przygotowaliśmy zestaw tulei zawieszenia i tulei poliuretanowych. Trwają prace nad stołem montażowym do każdego z sześciu wahaczy.
Prace nad zawieszeniem – dzień 2. (22.)
Po długiej przerwie prace znowu ruszyły. Dzisiaj dokończyliśmy stół montażowy do wahaczy i wykonaliśmy 4 wahacze do auta.