Aktualności2018-10-07T14:28:58+00:00

Aktualności

Najnowsze informacje, zaproszenia na testy i imprezy czyli o Kozmo na bieżąco.

Projekt powstaje z prywatnych funduszy autora w związku z czym poszukiwany jest sponsor lub inwestor.
Zainteresowanych wsparciem tego projektu proszę o kontakt w celu udostępnienia oferty współpracy.

511, 2018

Testy na Torze Łódź – jest sukces 😉

By |5.11.2018|Categories: Dziennik budowy, News|0 Comments

Na koniec sezonu, mimo średniej pogody, udało się ustanowić nowy rekord Kozmo na Tor Łódź – 1:03.997. Na seryjnym silniku Fiat TJet, seryjnym zawieszeniu, seryjnych hamulcach, na semislickach RACE GC. Czyli jest tanio i szybko 😉
Lata temu, po testach podwozia Kozmo razem z czerwonym Subaru Imprezą GT, żartowaliśmy sobie ze znajomymi pomagającymi przy projekcie, że Kozmo będzie Evokilerem. I chyba udało się – poniżej zestawienie czasów ze wszystkich testów Kozmo na Tor Łódź jakie odbyliśmy, na tle innych aut z tychże track dayów.
A na wiosnę będziemy sprawdzać ten budżetowy seryjny setup na szybszych torach.

1810, 2018

Testy na Torze Łódź

By |18.10.2018|Categories: Dziennik budowy, News|0 Comments

Wczorajsze testy wykazały, że zmiany w dolocie zdały egzamin i temperatura powietrza spadła o 40 stopni. Auto odzyskało moc ale testy za długo nie trwały przez mały drobiazg – pękł cybant i zsunął się przewód chłodzenia turbiny. Wyglądało to bardzo spektakularnie ale nic więcej złego nie stało się.

1110, 2018

Prace wykończeniowe – dzień 51,25. (349,25.)

By |11.10.2018|Categories: Dziennik budowy|0 Comments

Zmian w dolocie ciąg dalszy. Wymodelowałem kierownicę powietrza na Intercooler. Niby prosta rzecz ale trochę roboty z nią było. Jeśli ten szablon sprawdzi się to docelowy element zostanie wykonany standardowo z kompozytu.

1010, 2018

Prace wykończeniowe – dzień 51. (349.)

By |10.10.2018|Categories: Dziennik budowy|0 Comments

W tym tygodniu mogę poświęcać tylko 2 godziny dziennie na Kozmo zatem kolejne modyfikacje idą powoli. Dzisiaj poprawiłem testową płytę pod autem i powiększyłem wlot powietrza do intercoolera. Jutro zajmę się wymodelowaniem kierownicy powietrza na intercooler. 

910, 2018

Prace wykończeniowe – dzień 50. (348.)

By |9.10.2018|Categories: Dziennik budowy|0 Comments

W trakcie ostatnich testów, przypomniałem sobie o konieczności oddzielenia filtra powietrza od komory silnika. W ofercie Wobo Team znalazła się puszka z filtrem powietrza, która znacznie ułatwiła zadanie. Rozważam jeszcze użycie taśmy termoizolacyjnej na rurach dolotu. To co widać na zdjęciach to rozwiązanie tymczasowe do testów. Jeśli się sprawdzi to w boczne trójkąty wlaminuję NACA duct.

110, 2018

Testy na Torze Łódź

By |1.10.2018|Categories: Dziennik budowy, News|0 Comments

Wczorajsze testy na Torze Łódź już na semi slickach przebiegały w dość nerwowej atmosferze. Pojawiła się drobna usterka, która wyeliminowała nas z jednej z czterech sesji. Na szczęście był to tylko drobiazg. Wnioski z testów są następujące: na slickach auto oczywiście jeszcze lepiej skręca i hamuje ale o ile z temperaturą wody czy oleju nie mam już większych problemów o tyle muszę przebudować układ dolotowy. Temperatura powietrza w dolocie jest o wiele za wysoka i auto po rozgrzaniu już na drugim okrążeniu traci około 1/4 mocy. Na szczęście dzisiaj opracowałem już nowy dolot i jak tylko wrócę z delegacji zajmę się jego przebudową.

2909, 2018

Prace wykończeniowe – dzień 49. (347.)

By |29.09.2018|Categories: Dziennik budowy|0 Comments

Jutro testy a dzisiaj przygotowywaliśmy z bratem auto. Chciałem tylko założyć płyty pod autem aby sprawdzić czy komora silnika nie tworzy przypadkiem spadochronu i czy na tak ciasnym torze jakim jest Tor Łódź płaska podłoga będzie miała duży wpływ. Jednak wcześniej okazało się, że nowe opony są dużo szersze od poprzednich opon mimo teoretycznie tego samego rozmiaru i pół dnia zeszło na dobraniu dystansów i ponownym ustawieniu geometrii kół.

2709, 2018

Testy na Torze Łódź

By |27.09.2018|Categories: Dziennik budowy, Instagram, News|0 Comments

Zapraszam na kolejne testy Kozmo na Torze Łódź w niedzielę o 16:00.

2309, 2018

Testy na Torze Łódź

By |23.09.2018|Categories: Dziennik budowy, News|0 Comments

Podsumowania piątkowych testów:
Plus testów jest taki, że po wymianie chłodnicy na markowego Nissensa, zamontowaniu dwóch wentylatorów SPAL zamiast jednego wentylatora i tak już zamienionego ze 100-watowego na 300-watowy (pochodzącego od klimatyzacji w VW Passacie) i zalaniu układu chłodzenia płynem Preston, temperatura silnika spadła znacząco.
Niestety na te testy nie doszły opony Race GC o miękkiej mieszance więc nadal brat jeździł na starej ulicznej Toyo T1R, która słabo kleiła i auto ślizgało się dość mocno. To zapewne też efekt dieslowskiego momentu obrotowego. Bo i ile przód skręca to odjechanie z zakrętu bez poślizgu jest dość trudne na tej oponie.
Dodatkowo, dopiero oglądając zdjęcia z testów zorientowałem się, że nie odsłoniłem filtra powietrza, który jest za bocznym trójkątem. Docelowo będzie w nim wylaminowany wlot powietrza do filtra.
Na krótszej skrzyni biegów czasy okrążeni były o ponad sekundę lepsze od czasów z ostatnich testów przy takiej samej pogodzie ale z odsłoniętym filtrem powietrza.
Brat mówił też, że na długiej prostej dużo tracił i czuł przymulenie auta prawdopodobnie przez brak płaskiej podłogi pod silnikiem z dyfuzorem przez co komora silnika zachowuje się jak spadochron z tyłu – jest to kolejny element do poprawienia i sprawdzenia na torze.

Poniżej kilka zdjęć z piątkowych testów na Tor Łódź autorstwa 2i4kola.

1709, 2018

Prace wykończeniowe – dzień 48. (346.)

By |17.09.2018|Categories: Dziennik budowy|0 Comments

W końcu znalazłem czas, żeby podjechać do mojego mechanika i wymienić skrzynię biegów na krótszą. Do tej pory była skrzynia z Seicento S a teraz jest z Seicento Sporting. W piątek na Torze Łódź sprawdzimy o ile szybsze jest teraz Kozmo.

1309, 2018

Prace wykończeniowe – dzień 47. (345.)

By |13.09.2018|Categories: Dziennik budowy|0 Comments

Kratki poklejone, światła mijania zamontowane na nowo, nowa chłodnica z podwójnymi wentylatorami również na swoim miejscu, układ chłodzenia zalany na nowo lepszym płynem. Czyli Kozmo gotowe na sobotni zlot Forza Italia. Jutro rano przed moją pracą muszę tylko jeszcze odkurzyć, umyć i nawoskować Kozmo 😉

609, 2018

Prace wykończeniowe – dzień 45,5. (343,5.)

By |6.09.2018|Categories: Dziennik budowy|0 Comments

Po tygodniu od projektu mam wyciętą blachę na mocowanie nowych wentylatorów do chłodnicy. Od razu też wyciąłem blachy mocujące nowe lampy przednie. Dzisiejszy dzień upłynął na dokładnym sprawdzaniu i spasowaniu ich przed malowaniem – trzeba było je jeszcze lekko obrobić.

2808, 2018

Prace wykończeniowe – dzień 44,5. (342,5.)

By |28.08.2018|Categories: Dziennik budowy, News|0 Comments

Po dłuższej przerwie spowodowanej złamaną w lipcu nogą, wracam do prac przy Kozmo. Dzisiaj odebrałem nową chłodnicę Nissens i wentylatory SPAL. Razem z Danielem zaprojektowaliśmy nowe mocowanie na podwójne wentylatory – oryginalnie jest jeden.

2906, 2018

Wizyta w Drivers & Vehicle Standards Agency

By |29.06.2018|Categories: Dziennik budowy, News|0 Comments

Wybrałem się do Wielkiej Brytanii aby porozmawiać z diagnostami brytyjskimi nt. badania technicznego dopuszczającego do ruchu Kozmo w Wielkiej Brytanii.
Okazuje się, że będę musiał wprowadzić 4 w sumie drobne poprawki:
1. zamówić i zamontować taki sam jak obecnie zbiornik paliwa ale certyfikowany przez brytyjskiego producenta;
2. zamontować seryjną kierownicę;
3. zmienić zamki w drzwiach na nowsze z dwustopniowym zamknięciem;
4. zamontować jakikolwiek prędkościomierz pokazujący prędkość z impulsatora – obecnie wyświetlana jest prędkość z GPSu.

1606, 2018

Testy na Torze Łódź

By |16.06.2018|Categories: Dziennik budowy, News, Wideo|0 Comments

Tak było na sobotnich testach Kozmo na Torze Łódź. Kierowcą testowym był jak zwykle Pawel Ferdek, choć tym razem i twórca Tomasz Tomcat Ferdek w końcu zrobił kilka kółek za kierownicą swojego dzieła 😉
Były to ostatnie testy na ulicznych oponach Toyo T1R, które po 3 okrążeniach przestają w ogóle kleić się. Następne testy będą już na profesjonalnych oponach. Mimo wszystko auto jest bardzo przyjemnie zbalansowane i przewidywalne.
Oczywiście jest jeszcze parę rzeczy do poprawienia ale po to są testy.